**Sales Executive Hematology**
- English version_
**PURPOSE OF THE ROLE**
The Sales Hematology Executive develop the Holistic Model ( Mix Role ), generating the demand and positioning of the Hematology portfolio products, and the sales of the Hematoclients in its territory, considering each Hcps, Htcs unmet needs and generating behavioral changes to achieve the goals and objectives of the Franchise.
This position reports to Sales Manager Hematology and is based in Bogotá, Colombia.
**WHAT YOU WILL DO**:
- Achieve the objectives for the Line KPIs, guaranteeing the coverage of HCPs, Htcs & the right frequency according with the segmentation
- Develop the Hematology Holistic model by guaranteeing the sales goals, sales administrative processes and maintain strong relationships with Hcps and administrative in the Hematoclients in charge.
- Identify Business opportunities (new patients, switch of patients, prophylaxis, surgeries, it is) and grow up the business).
- Segmentation and targeting KOLs and HTCs.
- Understand the Omnichanel strategy and the implementation the digital tactics in your zone.
- Develop the comercial strategy for the Hematoclients.
- Training in Cientific Data and the ecosystem advances.
- Develop and implement the accounts plans focus in the good performance of the zone.
- Achieve the sales budget for the Hematology Line.
- Permanently update about competitive threats, opportunities of the Hematology population, with your sales Manager, Product Manager and BUH rare diseases
- Develop and maintain strong relationships with the territory KOLs, Hcp, depending on their prescription behavior.
- Organize and follow up the local events or territory events; coordinate with HCPs guaranteeing the success in the results, managing the promotional budget.
- Empowerment of your development Plan to achieve a high level in product knowledge, competence, Health system, negotiation and Digital - omnichannel.
- Administrative Management : Business reports, expenses reports, follow up the promotional Digitals Dashboards and the compliance processes alignment to the organizations politics.
**WHO ARE WE LOOKING FOR**
**Experience & Education**
- Professional Health degree or business administration degree.
- 2 years of experience with pharmaceutical companies is desirable.
- Understanding of Colombian health care system.
- Knowledge of Microsoft (Excel, Power Point, etc.)
- Experience with customer reporting programs (Viva
- CRM).
- English basic.
**Competence & skills**:
- Effective and Empathetic Communication Competencies.
- Negociation skills.
- Strong interpersonal relations.
- Reliable and goal-oriented.
- Analytical thinking and detail-oriented.
- Strong customer relation management.
- Ability to make decisions and solve problems.
- Focus on the few priorities.
- Results-oriented.
- Commitment to promote diversity, equity and an inclusive environment.
**LOCATION**:Bogotá, Colombia.
- Versión Español_
**PROPOSITO DEL ROL**
La posición de Sales Hematology Executive se encargará de desarrollar el Modelo Holístico de Hematología a través de un rol mixto en el cual genera la demanda, posiciona los productos de especialidad en su territorio y tiene Hematoclientes a su cargo, considerando las necesidades insatisfechas de cada HCPs, IPS y generando cambios de comportamiento para alcanzar las metas y objetivos planteados por la Franquicia.
La posición reporta a Sales Manager Hematology y tiene base en Bogotá, Colombia.
**DESAFIOS EN LA POSICIÓN**
- Implementar las estrategias y tácticas de marketing relacionadas a la concientización de la enfermedad y posicionamiento de los productos del portafolio de Hematología, aplicando sus conocimientos del mercado para lograr de la línea resultados de forma consistentes
- Alcanzar los objetivos de rendimiento establecidos por los KPI de la Franquicia, garantizando la cobertura de los HCPs, IPS y la frecuencia adecuada de acuerdo con la segmentación de la línea
- Desarrollar el Modelo Holístico de Hematología en su territorio a través de la atención de Hematoclientes (IPS ), asegurando el cumplimiento de las cuotas de ventas, procesos administrativos asociados a la venta y cartera, manteniendo un fuerte relacionamiento con los HCPs y administrativos asociados a estas cuentas
- Identificar oportunidades (nuevos pacientes, conversión de pacientes, urgencias, cirugías, ITIs) que favorezcan el crecimiento del negocio
- Segmentación y targeting de los KOLs e instituciones.
- Implementación de las tácticas digitales con total entendimiento de la estrategia de Omnicanalidad.
- Desarrollo de la estrategia comercial de los clientes a cargo.
- Entrenamiento contínuo en estudios clínicos y nuevos avances.
- Diseñar e implementar los planes de cuenta enfocados en incrementar el desempeño de la zona.
- Alcanzar los objetivos de ventas para las marcas de Hematología.
- Trabajar con el equipo Cross funcional, medical, acceso y ventas (Kams) par