Detalles de la oferta

The protection of your personal data is important to Chemonics.
Please review the Chemonics Data Privacy Policy.
And, if you are located in the UK, please read our EU Recruiting Data Privacy Notice to learn how we process your personal data.
**Position Overview**:
Chemonics International seeks an International Employee Stock Ownership Plan (IESOP) Analyst.
Supports the Chemonics Retirement team in managing the International Employee Stock Ownership Plan (IESOP) program.
Provides ongoing support to project office staff on capturing accurate census data and coordinating education sessions for new participants.
Supports reconciling IESOP data for the purposes of annual Employee Retirement Income Security Act (ERISA) audit.
Supports the international statement and distribution process.
Supports the expansion of the IESOP to additional countries.
***

**Descripción general de la posición**:
Apoya al equipo de jubilación de Chemonics en la gestión del programa International Employee Stock Ownership Plan (IESOP).
Proporciona apoyo continuo al personal de la oficina del proyecto en la captura de datos precisos del censo y la coordinación de sesiones educativas para nuevos participantes.
Admite la conciliación de datos IESOP para fines de auditoría anual Ley de Seguridad de Ingresos de Jubilación de los Empleados (ERISA).
Apoya la declaración internacional y el proceso de distribución.
Apoya la expansión del IESOP a otros países.
**Responsibilities**:

- Proactively coordinates with regions and field offices to confirm that census data is accurate and up to date
- Reviews and reconciles Abacus (Chemonics' accounting system) and payroll data against census data in Human Resource Information System (HRIS)
- Analyzes compensation records and other employee data to ensure proper accounting for eligible compensation per the IESOP plan document
- Follows standard operating procedures for field office accounting staff in IESOP countries to properly account for eligible compensation in Abacus
- Coordinates IESOP educational programs
- Monitors IESOP requests/inquiries, assesses trends and recommends areas in which training/communications are needed
- Maintains the internal IESOP participant contact list
- Supports international statement and distribution process
- Supports the expansion of the IESOP to additional countries
- Performs other duties as required

**Responsabilidades**:

- Coordina proactivamente con las regiones y las oficinas locales para confirmar que los datos del censo son precisos y están actualizados
- Revisa y concilia los datos de Abacus (Sistema de contabilidad de Chemonics) y nómina con los datos del censo en Sistema de Información de Recursos Humanos (HRIS)
- Analiza los registros de compensación y otros datos de los empleados para garantizar una contabilidad adecuada de la compensación elegible según el documento del plan I ESOP
- Sigue los procedimientos operativos estándar para el personal de contabilidad de las oficinas de campo en los países de IESOP para contabilizar adecuadamente la compensación elegible en Abacus
- Coordina Programas educativos IESOP
- Monitorea las solicitudes/consultas de IESOP, evalúa tendencias y recomienda áreas en las que se necesita capacitación/comunicaciones
- Mantiene la lista interna de contactos de participantes de IESOP
- Apoya el proceso internacional de declaración y distribución
- Apoya la expansión del IESOP a otros países

Realiza otras tareas según sea necesario

**Requirements**:

- Bachelor's degree
- Six years of experience working in finance and accounting required
- Minimum 3 years of experience working with accounting software outputs and/or Excel
- Minimum 2 years of experience working with Abacus highly preferred
- Fluency in English required
- Ability to provide proactive customer service to both internal and external clients
- Demonstrated ability to maintain discretion and work with highly confidential and/or protected information required
- Exhibits high emotional IQ with emphasis on empathy and compassion
- Demonstrated resourcefulness in problem-solving
- Ability to work independently
- Ability to multitask with strong attention to detail, organization, and time management

**Requisitos**:

- Título de grado
- Se requieren seis años de experiência trabajando en finanzas y contabilidad
- Mínimo 3 años de experiência trabajando con salidas de software de contabilidad y / o Excel
- Mínimo 2 años de experiência trabajando con Abacus altamente preferido
- Se requiere fluidez en inglés
- Capacidad para proporcionar un servicio al cliente proactivo a clientes internos y externos
- Capacidad demostrada para mantener la discreción y trabajar con información altamente confidencial y / o protegida requerida
- Exhibe un alto coeficiente intelectual emocional con énfasis en la empatía y la compasión
- Ingenio demostrado en la resolución de problemas
- Capacidad para trabajar de forma independiente
- Capac


Salario Nominal: A convenir

Fuente: Whatjobs_Ppc

Requisitos

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