Información de la Compañía:
Bridgestone Americas and its subsidiaries manufacture, sell and service Bridgestone and Firestone and associate brand tires to meet the needs of their customers, maintaining wholesale and original equipment sales operations across a broad line of products, including passenger, light truck, commercial truck and bus, agricultural, motorcycle, kart and off-the-road tires.
We are committed to Bridgestone Group's mission, "Serving Society with Superior Quality." Our goal is to offer the best for our customers and to society, not only in terms of our products, services and technology, but in all our corporate activities.
The Bridgestone Americas international footprint includes manufacturing and sales subsidiaries located in Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Costa Rica, and Mexico, with additional offices throughout Latin America and the Caribbean that build the "Bridgestone Americas Tire Operations (BATO-LA)" division, conformed by 5 tire manufacturing and 3 retreading plants throughout the region, 6 commercial and administrative offices; more than 8,500 employees and 2,500 points of sale throughout Latin America, including company's stores and an extensive network of distributors.
Around the world, at Bridgestone, more than 140 thousand collaborators are focused on offering advanced solutions for a world in motion, contributing our experience and innovation to position ourselves as undisputed leaders in Mobility Solutions, guided by the Bridgestone Essence and by our passion to Serve to the Society with Superior Quality.
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**Responsabilidades**:
**Próposito de la Posición**
El profesional en consultoría de ventas es el responsable de la venta en unidades, facturación, GP y recaudo de la zona, canal y/o segmento asignado.
Administra la relación diaria y directa con los clientes, brindando asesoría a nível comercial, financiero y logístico.
Entre sus principales funciones esta la identificación de oportunidades para la sustentabilidad del negocio y el cumplimiento de los objetivos.
A su vez, debe monitorear y hacer un seguimiento de los resultados de los clientes.
**Principales Responsabilidades**
- Negociación, seguimiento y control de los planes de negocios.
- Investigar y monitorear el negocio del cliente y sus industrias para mantener una base de conocimiento actualizada en visitas a campo.
- Elaborar el análisis de precios del mercado (MBP, Lista de precios mínimos sugeridos)
- Revisión de pedidos de sus clientes y seguimiento de los mismos.
- Atención integral al cliente, area comercial, financiera, logística y mercadeo
- Elaboración de forecast, tracking de precios, revisiones de Line up, participación en diferentes reuniones regionales o locales claves para el negocio
- Realizar reportes de ventas
- Capacitación a fuerza de ventas
- Participar activamente en la definición de el plan de pruebas comerciales y darle su respectivo seguimiento.
**Requisitos**:
**Educación**
Profesional en carreras administrativas, ingeniería, marketing, etc.
**Experiência**
Ventas y mercadotecnía / Negociación efectiva
Mínimo 5 años de experiência en cargos comerciales
**Conocimientos Específicos**
- Planeacion, diseño, implementación, seguimiento, control de estrategía y técnicas comerciales.
- Habilidades de liderazgo, comunicación acertiva, negociacion y manejo de conflictos.
- Manejo de SAP
**Idiomas**
Inglés Intermedio