Communications Assistant

Detalles de la oferta

**Job Information**:
Project/Activity
- MELSA

Industry
- USAID

City
- Bogota

State/Province
- Bogota, D.C.

Country
- Colombia

Zip/Postal Code
- 110111

HIghest Level of Education
- Bachelor

Work Experience
- 1-3 years

Panagora Group is a woman-owned small business specializing in global health and international development, that provides Monitoring, Evaluation and Learning services to the United States Agency for International Development in Colombia-USAID/Colombia, through different contracts signed with the Mission for the execution of activities. Within the framework of its contractual responsibilities, Panagora provides the Mission with technical and advisory services to facilitate informed decision-making on the management of USAID/Colombia Activities, shape the long-term strategic and programmatic direction of the Mission, and allow USAID/Colombia to comply with USAID's Evaluation Policy and USAID Automated Directives System (ADS) 201.

Panagora is recruiting a communications assistant to accompany the implementation of communication activities.
- The following are the key responsibilities and requirements for the position.

**Responsibilities**:

- Format all evaluation and research reports in Word, in Spanish and English, in compliance with the format established by USAID/Colombia.
- Support the coordination of the development of communication products, in Spanish and English, in line with USAID/Colombia's communications strategy.
- Support drafting and editing of written content in Spanish and English, such as communication product inputs, texts, slides, or talking points.
- Coordinate work meetings related to communication issues with Panagora Colombia staff and consultants.
- Support the organization of various virtual and face-to-face events to disseminate results and lessons learned from research and evaluations.
- Prepare periodic and ad hoc reports on communication activities.
- Propose creative and innovative solutions for PowerPoint presentations.
- Coordinate meetings with suppliers or contractors such as design and printing companies, agencies or audiovisual production companies.
- Manage and monitor the organization's Google Drive to ensure that all hosted products comply with archiving requirements established by Panagora.
- Perform any other duties as assigned by the supervisor.

**Español**

Panagora Group es una PYME estadounidense propiedad de mujeres que brinda servicios de Monitoreo, Evaluación y Aprendizaje a la Agencia de los Estados Unidos para el Desarrollo Internacional en Colombia (USAID/Colombia) a través de diferentes contratos suscritos con la Misión para la ejecución de actividades. En el marco de sus responsabilidades contractuales, Panagora proporciona a la Misión servicios técnicos y de asesoría para facilitar la toma de decisiones informadas sobre la gestión de las Actividades de USAID/Colombia, dar forma a la dirección estratégica y programática a largo plazo de la Misión, y permitir a USAID/Colombia cumplir con la Política de Evaluación de USAID y el Sistema Automatizado de Directivas de USAID (ADS) 201.

Para el desarrollo de sus actividades, Panagora requiere la contratación de un/a asistente de comunicaciones.

**Responsabilidades**:

- Formatear en Word todos los informes de evaluaciones e investigaciones, tanto en español como en inglés, en cumplimiento del formato establecido por USAID/Colombia.
- Apoyar en la coordinación de la elaboración de productos de comunicación, en español y en inglés, en línea con la estrategia de comunicaciones de USAID/Colombia.
- Apoyar en la redacción y edición de contenido escrito tales como insumos de productos de comunicación, guiones, diapositivas, o talking points, tanto en español como en inglés.
- Ayudar a organizar y coordinar reuniones de trabajo relacionadas con temas comunicacionales tanto con el personal como con los consultores de Panagora en Colombia.
- Apoyar la organización de diversos eventos virtuales y presenciales para divulgar resultados y aprendizajes de investigaciones y evaluaciones.
- Elaborar informes periódicos y ad hoc sobre las actividades de comunicación.
- Proponer soluciones creativas e innovadoras para las presentaciones en PowerPoint.
- Organizar y coordinar eficazmente reuniones con proveedores o contratistas como empresas de diseño e impresión, agencias o empresas de producción audiovisual.
- Organizar y monitorear los drives de Google de Panagora para asegurarse de que todos los productos alojados cumplan con los requisitos de repositorio establecidos por Panagora.
- Cumplir cualquier otra tarea que le sea asignada por su supervisora.

**Requirements**:

- Professional in social communication, social sciences, graphic design or editorial design.
- At least one year of proven experience in the communications field.
- Excellent writing and editing skills.
- Excellent presentation skills.
- Proficient in Microsoft Office 365 package, especially Word and


Salario Nominal: A convenir

Fuente: Whatjobs_Ppc

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