Job Description El Asistente de Operaciones Comerciales es responsable de brindar soporte administrativo y operativo al equipo de ventas, ayudando a agilizar procesos, optimizar gestiones internas y garantizar una correcta ejecución de las tareas relacionadas con la facturación, administración de contratos y otras tareas operativas Responsabilidades Gestión y revisión de contratos: Ayudar en la revisión de contratos comerciales, asegurando el cumplimiento de los lineamientos establecidos por la empresa.
Soporte en facturación: Colaborar con la obtención de órdenes de compra y consultas relacionadas con facturación.
Tareas administrativas: Apoyo en la generación de reportes, documentación y otras actividades administrativas que sean requeridas por el equipo de ventas.
Seguimiento de pedidos y órdenes de compra: Supervisar y actualizar el estado de pedidos, asegurando que se cumplan los plazos establecidos.
Comunicación interna: Coordinar con los equipos de ventas y otros departamentos involucrados (como Finanzas y Legal) para asegurar una correcta ejecución de las tareas.
Gestión de bases de datos: Gestionar BBDD de proyectos para la generación de seguimientos de renovaciones de proyectos y armado de reportes.
Qualifications Experiencia: Al menos 1 o 2 años de experiencia en roles administrativos o de soporte, preferentemente en áreas comerciales o de ventas.
Habilidades: Capacidad de organización y atención al detalle.
Buenas habilidades de comunicación y trabajo en equipo.
Conocimientos en facturación y manejo de contratos (deseable).
Manejo intermedio-avanzado de herramientas de Microsoft Office (Excel, Word, PowerPoint) y software CRM.
Additional Information Our Benefits Flexible working environment Volunteer time off LinkedIn Learning Employee-Assistance-Program (EAP) About NIQ NIQ is the world's leading consumer intelligence company, delivering the most complete understanding of consumer buying behavior and revealing new pathways to growth.
In 2023, NIQ combined with GfK, bringing together the two industry leaders with unparalleled global reach.
With a holistic retail read and the most comprehensive consumer insights—delivered with advanced analytics through state-of-the-art platforms—NIQ delivers the Full View.
NIQ is an Advent International portfolio company with operations in 100+ markets, covering more than 90% of the world's population.
For more information, visit NIQ.com Want to keep up with our latest updates?
Follow us on: LinkedIn | Instagram | Twitter | Facebook Our commitment to Diversity, Equity, and Inclusion NIQ is committed to reflecting the diversity of the clients, communities, and markets we measure within our own workforce.
We exist to count everyone and are on a mission to systematically embed inclusion and diversity into all aspects of our workforce, measurement, and products.
We enthusiastically invite candidates who share that mission to join us.
We are proud to be an Equal Opportunity/Affirmative Action-Employer, making decisions without regard to race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation, national origin, genetics, disability status, age, marital status, protected veteran status or any other protected class.
Our global non-discrimination policy covers these protected classes in every market in which we do business worldwide.
Learn more about how we are driving diversity and inclusion in everything we do by visiting the NIQ News Center: https://nielseniq.com/global/en/news-center/diversity-inclusion