Business Unit Head Dermatological Skincare
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Con un legado único en dermatología y décadas de innovación de vanguardia, Galderma es el líder emergente en la categoría de dermatología, presente en aproximadamente 90 países. Ofrecemos un portafolio innovador basado en la ciencia de marcas emblemáticas premium y servicios que abarcan todo el espectro del mercado de la dermatología en rápido crecimiento a través de Estética Inyectable, Cuidado Dermatológico y Dermatología Terapéutica. Desde nuestra fundación en 1981, hemos dedicado nuestra atención y pasión al órgano más grande del cuerpo humano, la piel, satisfaciendo las necesidades individuales de consumidores y pacientes con resultados superiores en asociación con profesionales de la salud. Porque entendemos que la piel en la que vivimos moldea nuestras vidas, estamos avanzando en dermatología para cada historia de piel.
Buscamos personas que se centren en obtener resultados, abracen el aprendizaje y traigan una energía positiva. Deben combinar la iniciativa con un sentido de trabajo en equipo y colaboración. Sobre todo, deben estar apasionados por hacer algo significativo para los consumidores, pacientes y profesionales de la salud a quienes servimos todos los días. Nuestro objetivo es empoderar a cada empleado y promover su crecimiento personal mientras se asegura de que se satisfagan las necesidades comerciales ahora y en el futuro. En toda nuestra empresa, valoramos la diversidad y respetamos la dignidad, la privacidad y los derechos personales de cada empleado.
En Galderma, damos activamente a nuestros equipos razones para creer en nuestra ambiciosa meta de convertirnos en la principal empresa de dermatología del mundo. Con nosotros, tienes la oportunidad definitiva de adquirir nuevas y desafiantes experiencias laborales y crear un impacto directo sin igual.
Position summary: Lead Dermatological Skincare Franchise (Cetaphil) in Sales and Marketing, holding P&L Accountability. On Sales side will also lead service to Therapeutic Dermatology Franchise (Medicines BU) on the channel Sales. Responsible to lead direct and multifunctional team towards business objectives. Responsible to guide and develop team on different areas of knowledge (Marketing, Sales, Medical Promotion, Leadership).
Responsibilities: Lead Sales & Marketing Management strategy and programs to provide strategic direction to sales and marketing activities like business development, product/brand P&L, brand licensing, in line with business and financial objectives, Group guidelines and policies.Design and develop policies and processes for planning, developing, and delivering the marketing strategy for products and its brands.Plan and develop sales & business development activities, including the development of alliance/channel/network partnerships.Lead, manage and implement brand licensing activities to expand brand presence within brand-approved quality standard.Deliver critical processes to ensure product/brand sales volumes as well as the profit targets are met.Lead and formulate plans and processes to evaluate, measure, and manage the product/brand P&L (e.g., budgeting, expenditures, profitability, return-on-investment, etc.).Act as a liaison and build potential relationships with all stakeholders within and outside Galderma.Requirements: University or Master's degree.Solid Marketing Experience in Consumer Goods or Beauty Segments.Solid Leadership Experience on managing managers.Experience in Sales / Supporting Sales Strategy in Retail Channel, considering joint Business Planning.Track Record in Growth Acceleration.High Capability to Develop Teams' skills.High Analytical Skills.High Communication Skills.Action Driven / Hands On.Insights Knowledge to lead design and understanding of Researches (Consumer understanding, Tracking, HCP researches, Concept test, Communication qualification, etc.).Digital / E-Commerce knowledge (media and retail).
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