**ACCOUNT LEAD GENETICS**
**English Version**:
**WHAT YOU WILL DO**
At Takeda, it's our people, our values, and our culture that make us special.
We share a sense of vocation and a desire to serve others that pulses through our entire organization.
We're fortunate to be grounded in a history that gives us a long-term perspective and the confidence to stick to what we believe in.
We combine this outlook with agility and tenacity to deliver for our patients, which has fueled the growth of our business.
But what sets our company apart is something we call Patient Trust Reputation Business.
The framework enables us to translate our purpose and values into action.
It's how we synchronize the diversity of our perspectives, strengths, and expertise.
And it's what keeps our decision-making tethered to what matters.
The Account Lead Genetics generates demand and positioning of the LSD specialty products in its territory, considering each HCP's unmet needs and generating behavioral changes to achieve the goals and objectives set by the Franchise.
**WHAT YOU WILL WORK ON**
- Implement strategies and tactics by marketing related to the disease awareness and the products in the portfolio with the appropriate material depending on the specific topics.
- Achieve performance objectives established by the Franchise KPIs, guarantying the coverage of HCPs & the right frequency according with segmentation
- Follow-up on product sell-out according to the entry of new patients and treatment adherence.
- Teamwork with access and KAMs to ensure compliance of the route to purchase
- Create Awareness and loyalty to the brands, identifying new patients through the visits to HCPs and promotional messages (visual aids and scientific articles)
- Segment HCPs depending on their prescription behavior & identify HCPs in charge of referring the patient.
- Request approvals and organize local events, coordinate with HCPs and Institutions and speakers, and guarantee success in the results, managing the promotional budget.
- Ensure a high level of knowledge of our products and competitors.
- Build solid relationships with HCPs, Key Opinion Leaders (KOLs), Nurses and buyers.
- Understand patient's journey, identifying decision-makers and access barriers /opportunities.
**WHO ARE WE LOOKING FOR**
**Education & Experience**:
- Professional degree
- Understanding of Colombian health care system
- Knowledge of Microsoft (Excel, Power Point, etc.)
- Experience with customer reporting programs (CRM)
- Knowledge of basic English
**Skills & Competences**
- Excellent communicator with negotiation and persuasion skills that draw clients in and keep them coming back again and again.
- Strong interpersonal relations
- Reliable and goal-oriented
- Analytical thinking and detail-oriented
- Strong customer relation management
- Ability to problem solve
- Focus on the few priorities
- Results-oriented
**LOCATION**:Bogotá, Colombia.
**RESENTANTE MÉDICO GENÉTICA**
**Versión en español**:
**PROPÓSITO DE LA POSICIÓN**
En Takeda, nuestra gente, nuestros valores y nuestra cultura es lo que nos hace especiales.
Compartimos un sentido de vocación y un deseo de servir a los demás que late en toda nuestra organización.
Somos afortunados de estar arraigados en una historia que nos brinda una perspectiva a largo plazo y la confianza para creer en lo que hacemos.
Combinamos esta perspectiva con agilidad y tenacidad para atender a nuestros pacientes, lo que ha impulsado el crecimiento de nuestro negocio.
Lo que distingue a Takeda es algo que llamamos Paciente, Confianza, Reputación y Negocio.
Este marco nos permite traducir nuestro propósito y valores en acción.
Es cómo sincronizamos la diversidad de nuestras perspectivas, fortalezas y experiência.
El rol de Representante Médico Genética genera demanda y posicionamiento de los productos de especialidad en su territorio, considerando las necesidades insatisfechas de cada HCPs (Profesionales al cuidado de la salud), y generando cambios de comportamiento para alcanzar las metas y objetivos planteados por la Franquicia.
**DESAFÍOS EN LA POSICIÓN**:
- Implementar estrategias y tácticas de marketing relacionadas a la concientización de la enfermedad y los productos del portafolio con el material adecuado.
- Aplicar técnicas de venta que ofrece la empresa, reporte y seguimiento de visitas en CRM.
- Alcanzar los objetivos de rendimiento establecidos por los KPI de la Franquicia, garantizando la cobertura de los HCPs y la frecuencia adecuada de acuerdo con la segmentación.
- Seguimiento de la venta de productos según el ingreso de nuevos pacientes y la adherencia al tratamiento.
- Trabajar en equipo con el área de acceso y los KAMs para asegurar el cumplimiento de la ruta de compra.
- Crear conciencia y fidelización, identificando nuevos pacientes a través de las visitas a los HCPs y mensajes promocionales (ayudas visuales y artículos científicos).
- Segmentar a los HCPs según su co